Løbeklubben Skovløberne Rold, Skørping

FIND DIT TRÆNINGSNIVEAU HOS SKOVLØBERNE ROLD

VORES TRÆNING ER INDDELT I HOLD, SOM PASSER TIL HASTIGHED OG DISTANCE

Uanset om du er mest til at løbe/gå i skoven, trailløb på den små stier mellem træstammerne, eller om du er til hurtigt løb henover stok og sten, er Skovløberne Rold den løbeklub, som passer til dig. Du kan frit vælge mellem vores forskellige hold fra gang til gang og deltage på så mange hold, som du har lyst til.

 

DGI-uddannede trænere


De fleste af trænerne hos Skovløberne Rold har taget en træneruddannelse eller kurser i løb og gang hos DGI. DGI udbyder løbetræneruddannelser, som klæder trænere på til at sprede løbeglæde og skabe gode oplevelser før, under og efter løbetræningen for løbeklubbens medlemmer.

Træningshold

SKOVLØBERNE ROLDS TRÆNINGSHOLD

Træningshold

Løbe/gå-holdet


Holdet er for dig, der vil starte skånsomt op med løbetræning. Enten fordi du kun har løbet sparsomt, eller fordi du har været skadet. Holdet varmer let op sammen og med afstand, og veksler mellem gang og løb. I starten er det mest gang og lidt løb. Målet er at kunne løbe 5 min. i streg, før der igen skal gås. Løbe-gåholdet er i bevægelse i 45-50 min. pr. gang. Ingen løber hurtigt eller presses over evne.

Løbe-gåholdet er for dig, der:

√ ikke er så vant til at løbe, men gerne vil i gang

√ har brug for social opbakning og en aftale med andre for at komme af sted.

De Rutinerede 1+2


De rutinerede 1 henvender sig til dig, der er godt i gang med at løbe og som udgangspunkt kan løbe cirka 10 km (eller mere) uden pause. Vi har det hyggeligt med at løbe med en hastighed på omkring 5.30-6 min/km – selvfølgelig tilpasset deltagerne og den enkelte trænings indhold. Der er løbende opsamling undervejs, så alle der kommer med ud også kommer med hjem. Træningen varierer fra gang til gang og består af både almindeligt løb, trailløb, intervalløb, bakkeløb, diverse løbelege og styrketræningsøvelser. Mange af deltagerne på dette hold træner frem mod et halvmaraton, bestemte trail-udfordringer eller andre motionsløb.


De rutinerede 2 løber 8-10 km pr træningsaften med en hastighed på ca. 6-6.30 minutter pr. km. Der vil ofte være træning ad de mbt stier, skoven har så mange af. Træning har fokus på det gode stabile løb uanset vejr og underlag, og derfor ingen/meget få pauser. Anni og Hanne K vil stræbe efter at have variation ift bakketræning, puls og de lange seje træk.

Trim 1 + 2


Vores Trim 1-hold løber 8-10 km på en træningsaften. Du skal kunne løbe min. 8 km på 1 time for at følge tempoet på holdet. Vi tilstræber meget få gå-pauser på turen. Til gengæld samler vi op undervejs, så vi følges ad. Torsdagstræningerne vil ofte være løb krydret med interval- og/eller styrketræning.


Vores Trim 2-hold henvender sig til dig, der holder af løb, men som ikke nødvendigvis har et mål om at løbe en halvmaraton eller noget andet ekstremt. Vi løber ca. 5-8 km til træning med eller uden gå-pauser. Nogle gange løber vi 5-1, hvor vi går 1 min og løber 5 min. Der skal være plads og tid til at nyde naturen og fællesskabet. Vores løbehastighed er ca. 7 min/km. Der er "løbende" opsamling hele vejen - så de hurtigste løber ned bag om og opsamler de mindre hurtige. På den måde løber vi samlet ud og hjem. Vi løber alt fra almindelig jogging til fartløb, trailløb og bakkeløb.

"Formiddags-holdet"


Formiddagsholdet henvender sig til dig, der har fri til at løbe tirsdag formiddag. På træningen er der et godt miks af mere eller mindre erfarne løbere, som har lyst til at løbe i socialt lag og få udviklet deres løb. Vi løber typisk 6-8 km med få eller ingen gåpauser, med et tempo omkring 6 min. pr km plus/minus. Der bliver taget udgangspunkt i hver enkelt person, på en sådan måde, så vi gerne skulle kunne have det sjovt og nyde vores løb samt have det godt bagefter.

"Tempo-holdet"


Tempo-holdet henvender sig til erfarne løbere med ”ild i fødderne”. Du kan løbe mindst 11-12 km uden stop på ca. en time men har ambitioner om at løbe længere i samme tempo eller hurtigere. Træningen lægger op til at udvikle hurtige løbere med ambitioner om at blive udfordret i en gruppe af løbere på samme niveau. Med Rebild Bakker i baghaven er det oplagt, at der foruden almindeligt løb også forekommer bakketræning, trail og orienteringsløb i den ugentlige træning. Vi kan ikke garantere et fast program, men vi lover, at det bliver varieret!


  • Træning: Tirsdage og torsdage kl. 17.30-18.30
  • Træner: Lisbeth
    • Træning: Tirsdage og torsdage kl. 17.30-18.30
  • Træner Rutineret 1: Luc, Rutineret 2: Anni/Hanne.
  • Træning: Tirsdage og torsdage kl. 17.30-18.30
  • Trænere: Trim 1: Helene, Trim 2: Birgit
  • Træning: Tirsdage kl. 09.30-10.30
  • Træner: Carl


  • Træning: Tirsdage og torsdage kl. 17.30-18.30
  • Trænere: Christoffer og Steen